Volkswagen går sammen med "Obi-Wan Kenobi" i lanceringen af den nye elektriske ID. Buzz

  • Volkswagen lancerer samarbejde med den nye Star Wars-serie “Obi-Wan Kenobi”
  • Volkswagens bestyrelsesmedlem for salg og marketing Klaus Zellmer udtaler: "Vi forener to stærke globale brands i dette samarbejde"
  • Hovedrollen spilles af Ewan McGregor, der bliver mærkeambassadør for Volkswagen
  • Indhold er produceret i samarbejde med Lucasfilm og Industrial Light & Magic

Volkswagen skruer op for spændingen og giver mærket et emotionelt stød og yderligere momentum til sin globale elektriske strategi. I et ekstraordinært samarbejde med "Obi-Wan Kenobi" lancerer Volkswagen en salgskampagne for den ikoniske ID. Buzz i forbindelse med premieren på den helt nye Star Wars-serie på Disney+ den 27. maj 2022. Kampagnen skydes i gang med en skræddersyet annonce produceret i samarbejde med Lucasfilm og Industrial Light & Magic med ID. Buzz og nogle velkendte Star Wars-karakterer samt skuespilleren Ewan McGregor, der også er mærkeambassadør for Volkswagen.

"Vi forener to stærke globale brands i dette samarbejde og generationer af fans, der er vokset op med deres respektive ikoner. Vi er virkelig begejstrede for dette unikke fælles kreative samarbejde. Ewan McGregor er vores perfekte match som Obi-Wan, ivrig fan af Volkswagen siden sin barndom, og som dagligt kører i og samler på Volkswagen-biler. Dette forstærker ikke kun bevidstheden om vores brand, men tilføjer også autenticitet til vores budskaber. Jeg byder Ewan velkommen som vores nyeste mærkeambassadør, da han på perfekt vis forbinder vores fascinerende fortid med vores stræben efter en CO2-neutral fremtid,” sagde Klaus Zellmer, Volkswagens bestyrelsesmedlem for salg, marketing og eftersalg.

Alliance vil tiltrække global opmærksomhed

Forventningen til "Obi-Wan Kenobi" er enorm, da fans over hele verden venter på den ikoniske Jedi Masters tilbagevenden. Den samme følelsesmæssige forbindelse mærkes af Volkswagen-entusiaster for den ikoniske, elektriske ID. Buzz, der har været længe ventet.

"Ved at gå sammen vil vi have mulighed for at engagere nye målgrupper i forhold til e-mobilitet, innovation og digitalisering. I denne henseende er vi virkelig begejstrede for at arbejde sammen med nogle af de bedste og mest kreative mennesker i filmindustrien,” udtalte Klaus Zellmer.

Samarbejdet skydes i gang med en speciallavet tv-reklame lavet i samarbejde med Lucasfilm og Industrial Light & Magic og gøre brug af deres brancheførende virtuelle produktionsløsninger, ILM StageCraft on The Infinity Stage.

"Denne i særklasse innovative kampagne, og spektakulært kreativt produceret af Lucasfilm og ILM, er den perfekte måde at fejre udgivelsen af "Obi-Wan Kenobi" på Disney+, sagde Lylle Breier, SVP Global Marketing Partnerships hos Walt Disney Studios. "Vi kan næsten ikke vente med at dele det med fans over hele verden."

360-kampagnen vil køre på tværs af flere markeder med tilpasset indhold på tværs af tv og digitale kanaler sammen med iøjnefaldende billboard-reklamer og indhold på sociale medier. Kampagnen er blevet realiseret af Scholz & Friends og Markenfilm. Det vil også omfatte et spændende designsamarbejde, hvor designere fra Volkswagen og Lucasfilm sammen har skabt to "Star Wars Edition" ID. Buzz, som vil blive afsløret ved Star Wars Celebration-event i Anaheim (USA) i slutningen af maj – verdens største begivenhed af sin art.

Ewan McGregor bliver brandambassadør

Når Ewan McGregor igen indtager hovedrollen i denne serie, bliver han også Volkswagens nyeste mærkeambassadør. Ewan er en entusiastisk Volkswagen-fan og har sin egen veteranbilsamling; “Jeg har været Volkswagen-entusiast hele mit liv. Siden jeg havde min første Volkswagen, da jeg var 16 år gammel. Og jeg har samlet på dem lige siden.” Ewan McGregor har allerede deltaget aktivt i verdenspremieren på ID. Buzz i marts måned: "ID. Buzz har masser af karakter. Det er usædvanligt for en ny bil, og det får mig til at smile. Jeg synes, det er en rigtig glad bil.”

En central komponent i brandets nye positionering

Volkswagen-mærket har siden 2016 gennemgået en omfattende omstilling. Som en del af denne omstilling blev et nyt logo og mærkedesign introduceret, og mærket lancerede en strategi, der fokuserede på elektrisk mobilitet. Volkswagen benytter også nye tilgange i sine markedsføringsaktiviteter – herunder et vidtrækkende engagement i fodbold, globalt brandet underholdning, aktiviteter på nye globale mærkeplatforme såsom den amerikanske South by Southwest-festival i Austin i marts 2022.

Om Disney+

Disney+ er dedikeret streaming af film og serier fra Disney, Pixar, Marvel, Star Wars og National Geographic, samt det nye Star, der producerer underholdning til udvalgte internationale markeder. Som en del af Disneys Media & Entertainment Distribution-segment er Disney+ tilgængelig på de fleste internet tilkoblede enheder og tilbyder reklamefri programmer med en række originale spillefilm, dokumentarer, live-action og animerede serier og indhold i kort format. Udover en hidtil uset adgang til Disneys utrolige bagkatalog af film- og tv-underholdning, giver Disney+ også seerne eksklusiv adgang til alle de seneste udgivelser fra The Walt Disney Studios.

Disney+ abonnement er påkrævet, og man skal være 18+ for at kunne abonnere

Om Obi-Wan Kenobi

"Obi-Wan Kenobi", den nye Disney+ TV-serie fra Lucasfilm, har premiere på Disney+ den 27. maj. Serien har Ewan McGregor i hovedrollen, der igen træder ind i rollen som den ikoniske Jedi Master. Historien begynder 10 år efter de dramatiske begivenheder i "Star Wars: Revenge of the Sith", hvor Obi-Wan Kenobi stod over for sit største nederlag – undergangen af og det moralske forfald for hans bedste ven og Jedi-lærling, Anakin Skywalker, der gik over til den mørke side og blev den onde Sith Lord Darth Vader.

Serien markerer også Hayden Christensens tilbagevenden i rollen som Darth Vader. Med i castet er Moses Ingram, Joel Edgerton, Bonnie Piesse, Kumail Nanjiani, Indira Varma, Rupert Friend, O'Shea Jackson Jr., Sung Kang, Simone Kessell og Benny Safdie. "Obi-Wan Kenobi" er instrueret af Deborah Chow og executive-produceret af Kathleen Kennedy, Michelle Rejwan, Chow, Ewan McGregor og Joby Harold.

Om Lucasfilm Ltd.

Lucasfilm Ltd., et datterselskab ejet udelukkede af The Walt Disney Company, er globalt førende inden for film, tv og digital underholdning. Ud over selskabets spillefilm og produktion af tv-serier omfatter virksomhedens produktportefølje også banebrydende visuelle effekter og audio post-produktion, digital animation, fordybende historiefortælling og styring af de globale salgsaktiviteter for merchandise og tilhørende rettigheder, herunder de legendariske STAR WARS og INDIANA JONES franchise. Lucasfilm Ltd. har hovedkvarter i det nordlige Californien.

Lucasfilm, Lucasfilm-logoet, STAR WARS og relaterede aktiviteter er varemærker og/eller copyrights, i USA og andre lande, tilhørende Lucasfilm Ltd. og/eller dets tilknyttede selskaber. © & TM 2022 Lucasfilm Ltd. Alle rettigheder forbeholdes.


Pressemeddelelsen blev sendt med Mynewsdesk